מה לדרוש ממעצב הפנים?

שיתוף

מה לדרוש ממעצב הפנים

נתחיל ממשפט שאתם חייבים להפנים: מעצב פנים מנוסה ומקצועי יכול לעשות את כל ההבדל בין עלויות גבוהות וסבירות, בין דירה סתמית ולא מתוכננת נכון לבין דירה שתעשה וואו שנכנסים.

אז בואו נעשה סדר בדברים.

אם תכננתם להרחיב או לבצע שינוי מבני בביתכם או דירתכם, או אפילו אם כוונתכם היא רק להגדיל חלון או להוסיף פתח אזי החיבור עם אדריכל היא ההחלטה נכונה .

מילה על האדריכל, על פי ויקיפדיה: "אדריכל או ארכיטקט עוסק באדריכלות, כלומר בתכנון מבנים…".

חשוב להבין שכל שינוי במבנה בין אם הוא קונסטרוקטיבי מבני או בין אם הוא עניין ויזואלי לגמרי מצריך פנייה לרשויות לצורך קבלת אישור היתכנות וביצוע, והיחידים שיכולים לבצע זאת נכון להיום הינם הנדסאים או אדריכלים בעלי תואר ראשון בתחום.

נכון להיום גם אדריכלים מבצעים עבודות בתחום עיצוב הפנים ולכן העניין קצת מטשטש.

עבדכם הנאמן אינו נמנה על בעלי תפקידים אלו ולכן מרגיש צורך לפרט ולהדגיש מספר פרטים על תפקידו רחב ההיקף של אדריכל הפנים או בשמו השני מעצב הפנים. בימים אלו אני עומד בראשה של מחלקה חדשה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללה במגזר החרדי ואני מוצא שאנשים רבים אינם יודעים מה תפקידו של מעצב פנים, ומהם תחומי אחריותו בתהליך העבודה מולכם, הלקוחות. חשוב שתדעו מה לדרוש ולצפות ממעצב מקצועי ועד לאיזה רמת פירוט הוא צריך להגיע.

במכללות השונות היום מכשירים מעצבים בשיטות לימוד שונות, אך ברור כי כולם חייבים לדעת לספק את אותו השרות ברמה הגבוהה ביותר. משלב הרעיון ועד לשלב בו אתם רואים את המוצר הסופי, קיים תהליך ארוך ומורכב בו אני כמעצב צריך לקבל החלטות בנושאים כגון: בחירת אלומיניום, צבעים, בחירת חומרים ומוצרים שונים כגון אסלה או ספה ועד לתכנון פרטני עבור הלקוח ובייצור באופן פרטי אצל בעלי המקצוע השונים.

חשוב שתדעו לשאול את השאלות הנכונות בתהליך בחירת המעצב, רק כך תוכלו לדעת מה רמת מקצועיותו ועד כמה הוא יסודי, פרויקטים מצולמים או הדמיות הם כלי חשוב אך אינו הפרמטר המרכזי לבחירה נבונה, גם המלצת חברים היא טובה אך עדיין אחריות בחירת בעלי המקצוע השונים היא שלכם בלבד.

עד כמה הוא מבין בחומרים? האם הוא יודע לתכנן ריהוט ועד כמה הוא מבין בתאורה? מעצב טוב ידע ללוות אתכם בכל שלב ויענה על כל שאלה שתיווצר במהלך הפרויקט. דאגו להיות ערוכים, או אם נקרא לילד בשמו, דעו מה רצונכם ונסו לעמוד על התקציב הכולל של הפרויקט. כן, כסף זה בהחלט שם המשחק, אם תחליטו לשמור את הקלפים קרוב ללבכם ולא לשתף את המעצב מתחילת התקשרות, תגלו כי התכנון לא בהכרח יתאים ליכולת הכספית שלכם ותיאלצו להיפרד רעיון כזה או אחר. כל שלב בפרויקט מבוצע על בסיס התקציב בהתאם לחלוקה הנכונה אותה אנו מבצעים יחד.

רק אחרי בחירת בעל המקצוע שמתאים לכם, נוכל להתחיל לדבר תכלס… רעיונות… צרכים… יאללה לעבודה!

 

עוד מהבלוג