בטון בתוך הבית – מחומר אפור לאוצר טהור!

שיתוף

בשנים האחרונות במדינת ישראל, בטון מוכר בעיקר בשל בניית המקלטים והממ"דים, החייבים להיות חזקים ואטומים. ניצן הורוביץ, בעל משרד עיצוב פנים, עיצוב אולמות תצוגה ועיצוב חנויות יוקרה, מספר כי בעבר, מבני ציבור ומוסדות עוצבו בעזרת בטון – גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים, ואת חלקם ניתן לראות גם כיום – בטון אפור נמצא בתוך החללים, בין אם בתקרה או דרך קירות עבים. ה"אנטי" של הציבור וההחלטה לא לשלב את הבטון החשוף גם בתוך הבית הפרטי, נבעו מכך שרבים חשבו שהבטון מעיד על בית שאינו "גמור" או שלא עבר טיח וצביעה, כלומר חוסר הקפדה משווע.

עיצוב: ניצן הורוביץ
עיצוב: ניצן הורוביץ

עם זאת, האדריכלות המודרנית, הכוללת מעצבי דירות, מעצבי פנים, אדריכלים ואף מעצבי אולמות תצוגה, מאמצת לאט לאט את הגישה החדשה: בטון הוא לא חומר גס, אלא משדר אחידות ויוקרתיות. כמו כן, גם צבעו האפור מאפשר התאמת צבעים רחבה, ואפשרות להשתמש בצבעים עזים דרך מקומות, בחללים או בחפצים שונים. למשל, ניתן למצוא בהרבה בתי יוקרה כיורים הבנויים מבטון, מה שמעניק קווים ישרים ונקיים גם בחדר האמבטיה.

בטון – לא מילה גסה

בטון בצורתו החשופה והאפורה, החל להיכנס בתכנוני ובעיצובי בתים ווילות יוקרה, הן דרך קירות שלא עברו צביעה, והן דרך תקרות, חדרי מדרגות או אפילו ריצוף. החומר החשוף, מאפשר אין ספור התאמות של צבעים, מרקמים וחומרים כראות עיניו של המעצב/אדריכל ושל הלקוח. זאת ועוד, בחללים גדולים כמו אולמות תצוגה, ישנם מעצבי פנים המעוניינים לעצב את החלל במראה תעשייתי ועירוני, ולכך הבטון מתאים מאד. יתרונו של הבטון הוא האפשרות ליצוק אותו כחומר רך שלאחר זמן קצר מתקשה, ובכך לכסות או לסתום חללים מיותרים, והוא גם מועיל לאלו המחפשים אקוסטיקה ברמה גבוהה.

ניצן הורוביץ מוסיף, כי כיום ניתן למצוא פריטים ואקססוריז העשויים מבטון – מנורות, כונניות, שידות וכו', כך שהצבע האפור בולט, אך מנגד, ניתן לשלב צבעים עזים כמו ירוק, צהוב, כתום ואדום.

עוד מהבלוג